Srbija Forum
http://srbija-forum.com/

Španija
http://srbija-forum.com/viewtopic.php?f=50&t=1267
Stranica 1 od 1

Autoru:  Tina [ 21 Maj 2012, 15:00 ]
Tema posta:  10 razloga da otkrijete Valensiju

10 razloga da otkrijete Valensiju

Prestonica okruglog pirinča, tapas barova i trapezaste arhitekture, Valensija je pravo gastronomsko otkriće


Slika

1. Budućnost, tu pred vama

Iznenada se pojavivši dok smo gledali kroz prozor taksija na putu s aerodroma, Valensija nam se učinila kao priviđenje. Centar umetnosti i nauke, ušuškan u nekadašnjem koritu reke Turije, izgleda kao da pre pripada životinjskom nego monumentalnom carstvu. Tako, na primer, arhitektura multifunkcionalnog kompleksa Palau de les Arts oslikava siluetu ribe. Ili da pomenemo najveći akvarijum u Evropi, čije rebraste „školjke” kriju pravi gastronomski biser, restoran Submarino, s lusterima koji podsećaju na jato svetlećih meduza.

2. Bliska i daleka prošlost

Obratite pažnju na veliki trg Ajuntamijento, koji se u vremenu nastanka odlikovao futurizmom, ili na centralnu stanicu, čiji motivi u kamenu otkrivaju bogatstvo valensijskog tla. Tu je i zadivljujuća rokoko fasada Nacionalnog muzeja keramike, čiji niz karijatida od alabastera zasenjuje svaku od okolnih poslastičarnica sa izlozima ukrašenim mermerom. Treba reći da su arhitekti imali i te kako odakle da crpu inspiraciju: katedrala privlači pogled veličanstvenim gotskim zvonikom koji propušta svetlo kroz kamenu „čipku”.

3. Opšta kultura

Osim što u gradu postoji kulturni park u kome se nalaze opera, planetarijum, akvarijum i muzej nauke, tu je i nekoliko institucija prvog reda: Muzej lepih umetnosti, Nacionalni muzej keramike i Muzej moderne umetnosti (popularni IVAM), čiji restoran La Sucursal u ponudi ima modernu varijantu legendarnog španskog kolača od bundeve (arnadi).

4. Odlični restorani
Photo: mcohen.chromiste / Flickr


Restoranski biseri poput La Sucursala, Submarina ili El Alto de Colona uspeli su da privuku ljubitelje paelje sa zečetinom i otkriju im tajne avangardne kuhinje. „Želim da moja jela budu prepoznatljiva”, kaže Bernd Knoller, glavni kuvar restorana Riff, koji je nedavno dobio počasno mesto u Michelinovom vodiču. Mnogi poznati ljudi iz grada odavno imaju rezervisano mesto u ovom restoranu, gde je društvo za stolom ušuškano iza zastora krem boje koji kao da služe da usmere pažnju na degustaciju koja sledi. Lagana salata od rukole i pileća džigerica golicaju nepca, obavezno uz čašu rizlinga.

5. Pirinač

Specijalitet u Valensiji, okrugli pirinač potiče s pirinčanih polja u Albuferi koja su davno u prošlosti obrađivali Arapi. I upravo ovde, u okolini El Palmara, na petnaest minuta od istorijskog centra Valensije Kaska Antigva, mogu se probati najbolje paelje u zemlji. Dok se proizvodi sa obale (riba i morski plodovi) sjajno slažu sa onim iz kontinentalnog dela (pasulj, repa, piletina, zečetina, puževi, žablji bataci), lokalni recepti imaju kao sastojke masnu jegulju, šafran, boraniju i fenomenalne planinske puževe (tzv. baqueta) koji se mogu kupiti na Centralnoj pijaci.

6. Pun pansion na moru

Na mestu gde se spajaju plaža i marina Huan Karlos I budite se uz udaranje talasa o obalu. Meni hotela Neptuno ozbiljno konkuriše susednom restoranu La Pepica, takođe poznatom po specijalitetima s pirinčem (paelja s račićima, školjkama...), a u koji je nekada često dolazio Hemingway. Ovaj kraj pomalo podseća na Majami.

7. Tapasi stare škole

Zastavnik Guillermo, na koga smo naišli u kvartu Kabanjal na nekoliko koraka od plaže, objašnjava da se u svakom od ovih luksuznih tapas barova nekada služio vermut starim morskim vukovima. Danas su tu sifoni s vodom iz Seltza, police sa zanimljivim bocama, bar u belom mermeru, ali i dalje se oseća duh starih vremena. U istoj ulici na ulazu u Casa Montanu probamo s nogu krokete od bakalara, pasulj kuvan na pari i punjene paprike. I najzad, znajte da će u Alkazaru kompliment na račun račića s belim lukom, prženih crvenperki ili jagnjetine na žaru sa zečjim paprikašem biti shvaćen kao poziv da vas ponovo usluže.

8. Slatkiši

Poslastičar u Rosa de Jerico veran je receptima svog dede, sačuvanim u rukom ispisanim beležnicama. Kolačići od krompira, puslice, kompot od bresaka i kajsija, kolač od dunja, glazirano kestenje: valensijsko slatko ima tradiciju kao i arrop tallaetes (tradicionalni kolač od bundeve, krompira i badema) ili, na primer, komadi tikvica najpre grilovani, a onda i marinirani u sirupu od grožđa. Inače, u ovom carstvu agruma retko ćete naići na ceđenu narandžu, pošto se ovde uglavnom žeđ gasi čuvenim pićem horchata de chufa, što je neka vrsta mleka od posebne vrste badema. Tu su i turron iz Alikantea i turron iz Hihone, nugat kolači napravljeni od šećera i slatkog badema.

Slika

9. Centralna pijaca

Ovo je jedna od najlepših hala u Španiji, s vitražima kojima može da parira i najlepšim gotskim katedralama, a jedini način da odolite izloženoj robi jeste da je uopšte ne vidite. Obasjana svetlošću, ova roba tipična za valensijsko tle (krompir, šumski čaj, majčina dušica iz popularnog kraja La Karaska, paprika, pečena bundeva, bademi...) nalazi se poređana uz puževe, šunku bellota, začine i teglice sa slatkim.

10. Zabava

Valensija, glavni grad mediteranskog dela Španije, počinje da se budi sa zalaskom sunca. Ona je glavna luka iz koje se kreće za Ibicu, ali provešćete se sjajno i ako ostanete u samom gradu.

MAGDALENE

Priprema: 15 minuta
kuvanje: 20 minuta
Sastojci (za 12 kolača):
275 g brašna
12 cl maslinovog ulja
180 g šećera i 20 g za posipanje
2 jaja
čaša jogurta
narendana kora od 1/2 limuna
5 kašika mleka
kašičica sode bikarbone

Zagrejte rernu na 180 stepeni. Izmešajte ulje i šećer, dodajte jaja, jogurt, mleko i narendanu limunovu koru. Umutite sve mikserom. U jednoj velikoj činiji izmešajte brašno i sodu bikarbonu i dodajte ih prethodno pripremljenoj smesi. Sipajte smesu u kalupe za mafine, malo je pospite šećerom i pecite u rerni oko 20 minuta. Znaćete da je gotovo kada oštricu noža zabodete u testo i ona ostane suva.

PAELJA

Priprema: 30 minuta
kuvanje: 45 minuta
Sastojci (za 6 osoba):
18 langustina
200 g račića
20 školjki
2 paradajza, oljuštena i očišćena
od semenki
velika glavica luka
2 češnja belog luka
150 g svežeg graška
300 g okruglog španskog pirinča
15 cl belog vina
gram šafrana
maslinovo ulje
50 cl pilećeg bujona
2 grančice majčine dušice
lovorov list
čaša likera od anisa (nije obavezno)

Oljuštite i iseckajte crni i beli luk. Zagrejte dve supene kašike maslinovog ulja u velikom tiganju, onda propržite crni i beli luk i paradajz, a zatim dodajte langustine i račiće. Ostavite sve na toplom. U ekspres loncu kuvajte pet minuta školjke dok se ne otvore, zajedno s majčinom dušicom, lovorom i belim vinom. Sklonite s vatre, procedite sok i dodajte školjke langustinima i račićima. Ponovo zagrejte veliki tiganj s dve kašike ulja, propržite pirinač, lagano promešajte, začinite, sipajte liker od anisa, šafran i proceđeni sok. Kuvajte na blagoj vatri dodajući bujon po potrebi. Kada je pirinač gotov, dodajte sastojke koje ste sačuvali na toplom, promešajte i servirajte.

REVUELTO S PAPRIKOM I ŠUNKOM

Priprema: 10 minuta
Kuvanje: 7–8 minuta
Sastojci (za 4 osobe):
8 jaja
glavica luka
1/2 češnja belog luka
očišćena zelena paprika
list šunke
2 prstohvata začinske paprike
kašika maslinovog ulja

Zagrejte kašiku ulja u tiganju i propržite iseckani luk i papriku iseckanu na kockice, 7 do 8 minuta. Dodajte izgnječen beli luk i začinsku papriku, posolite i pobiberite. Umutite jaja u činiji, posolite i pobiberite, dodajte ih u tiganj i sve vreme okrećite špatulom. Dodajte šunku iseckanu na kockice, izmešajte i odmah poslužite s kriškama prepečenog hleba.

VALENSIJA - ADRESAR

Gde spavati?

Ad Hoc
4, carrer Boix;
http://www.adhochoteles.com
Hotel Ad Hoc poseduje specifičan rustični šarm, a nalazi se u restauriranoj zgradi sa zidom od cigala. Gosti vole intimu hotelskog restorana koji ima tek dvadesetak mesta. Svaka soba ima terasu, s koje možete da posmatrate kvart koji pomalo podseća na Havanu.
Soba za dvoje, oko 100 evra

El Neptuno
2, paseo de Neptuno;
http://www.hotelneptunovalencia.com
Prvi u nizu hotela uz plažu, El Neptuno ima topao i ušuškan enterijer koji potpisuje dizajner Andres Alfaro Hoffmann. Sobe imaju pogled na more. U prizemlju se nalazi restoran El Tridente, koji je jedan od najcenjenijih u gradu kada su u pitanju specijaliteti s valensijskim pirinčem. Soba za dvoje, oko 130 evra

Gde ručati?

La Sucursal – Ivam
118, carrer Guillem de Castro; http://www.ivam.es
Ovaj restoran u okviru valensijskog Muzeja moderne umetnosti poigrava se s klasičnim repertoarom valensijske kuhinje. Postoji mogućnost da spojite posetu muzeju i ručak u restoranu (samo uz rezervaciju).

El Alto de Colon
19, carrer Jorge Juan, na prvom spratu Mercado Colona
Najpre ćete se diviti fasadi od keramike Mercado Colona, a zatim uživati na prvom spratu u hladovini bašte ovog cenjenog restorana.

Riff
18, carrer Conde Altea
Glavni kuvar nemačkog porekla Bernd Knoller specijalno je osmislio ovaj „gourmeetingpoint” kako bi podelio svoj entuzijazam s ljubiteljima dobrog zalogaja. Ovde možete uživati u najnovijim gastronomskim dostignućima.

La Pepica
6–8, paseo Neptuno, na plaži Levante; http://www.lapepica.com
Restorani na obali mora sa specijalitetima od pirinča za Valensiju su isto što i velike braserije za Pariz. Ova nekadašnja ribarska koliba, restaurirana pedesetih godina prošlog veka, sada je restoran u kome vas služe konobari skroz u belom, a kakva je tradicija svedoči i podatak da je kuhinju svojevremeno nahvalio i sam Hemingway. Naručite odličnu paelju „pepica” s gamborima i langustinima. Legenda kaže da ovaj recept potiče od slikara Joaquima Sodolle.

Gde otići na piće?

Rue Caballeros
Ova ulica je krcata barovima koji nude odličan provod. Johnny Maracas je u broju 39, otvara se kasno uveče i ovde obavezno svratite na mohito ili kuba libre. Sant Jaume u broju 51 služi isključivo žestoka pića

Bianco la Terazza
Port America’s Cup, Edificio Veles e Vents; http://www.elaltocatering.com
Iz bara trendi restorana Mar de Bamboo pruža se fenomenalan pogled na marinu.

Tapas barovi

Taberna AlkazaR
11, carrer Mossen Femades
Poznat je po gamborima s belim lukom, kuvanim škembićima i pečenoj bundevi. Ne propustite!

Tasca Angel
1, carrer Purisima
Mali ušuškani tapas bar na korak od Centralne pijace... Gambori s belim lukom, sardine a la plancha, školjke s jednostavnim prilogom od paradajza i luka.

Casa Montana
69, carrer Jose Benlliure; http://www.emilianobodega.com
Utisak da ste ušli u pravi salun kroz kaubojska vrata napustiće vas tek kada isprobate neke od tapasa u ovom baru koji je u vlasništvu jednog pravog posvećenika. Somelije Emiliano Garcia napravio je od ovog bara kultno mesto gde se uvek traži sto više. Oni koji dođu bez rezervacije degustiraće s nogu čašu pića kao što su cava, Laderas ili champanet, uz prilog – slatke bademe.

Gift shop i slatkiši

Mercado central
(Centralna pijaca)

Plaza del Mercado
Svi proizvodi iz valensijske regije (ali i iz cele zemlje) mogu se pronaći u ovoj grandioznoj hali. Tu su puževi, malo dalje chufa koja služi za proizvodnju horchate... Na tezgi 252 (Dulces y Caramelos) obavezno kupite kolače sa anisom i pomorandžinom korom, tart s bundevom i male pisto kolačiće.

Rosa de Jerico
12, carrer Hernan Cortes
Ovo mesto osnovano daleke 1890. nudi širok izbor najrazličitijih kolača iz ovog kraja.

b92

Autoru:  Komsinica [ 19 Jun 2012, 13:17 ]
Tema posta:  Španija

Majorka: kraljica evropskog turizma

Ako želite savršen odmor, sa idealnim plažama i morem ali i večernjim izlascima do zore, Majorka je pravi izbor za vas. Superodmor.rs je rasprodao današnju specijalnu ponudu sa neverovatnih 135 evra popusta, ali već sutra na istom mestu vas očekuje nova izuzetna prilika!

Slika

Oni koji su danas odlučili da otputuju 18. juna, dobili su deset polupansiona i avio prevoz na Majorki za 429 evra. Stara cena bila je 564 evra, što znači da su oni koji su iskoristili današnju specijalnu ponudu, uštedeli čak 135 evra po osobi. Zato i sutra posetite sajt superodmor.rs i pogledajte o čemu se radi.

Majorka je najveće ostrvo u Španiji i deo je arhipelaga Balearskih ostrva. Zbog svog idealnog položaja u zapadnom Mediteranu, strateški važnog, vekovima je ovo ostrvo bilo na meti raznih osvajača, čiji se uticaji i danas mogu videti, pa je iz tog razloga izuzetno zanimljiva mnogima koji vole istoriju.

Danas je Majorka "kraljica evropskog turizma", stecište ljubitelja sunca, mora i dobrog provoda. Skrivene lagune, duge peščane plaže, borove šume, palme i savršena klima čine je idealnom za odmor.

Slika

Glavni grad Palma, nalazi se na jugu ostrva i pravo je mondensko mesto, sa velikim brojem luksuznih hotela, vila i starih, autentičnih kvartova. Sve je podređeno gostima za savršen odmor i dobru zabavu.

Ovo jedinstveno ostrvo karakteriše raskošno zelenilo, duge peščane plaže, sportski tereni, tirkizno more i veliki broj luksuznih hotela namenjenih onima koji žele miran, porodični odmor, ali i onima koji vole nezaboravan provod, jer sva mesta obiluju kafićima, diskotekama i klubovima u kojima se pušta muzika po uzoru na najbolje svetske diskoteke.

Na ostrvu, u blizini mesta Arenal, nalazi se Akva park, koji je jedan od najvećih vodenih parkova u ovom delu Evrope.

Kan Pastilja je prvi region korišćen u turističke svrhe i najbliži je aerodromu. Sačinjen od malih, živopisnih ulica, koje gotovo uvek vode do pitoreskne luke San Antonio de la Playa. Život se odvija u brojnim restoranima, pabovima i barovima. Peščanom plažom je spojen sa letovalištima Plaja de Palma i Arenal.

blic

Autoru:  Estrella [ 28 Jul 2012, 13:33 ]
Tema posta:  Re: Španija

Andaluzija: Korida, flamenko, gitare, mavarske građevine...


Ukoliko niste posetili Andaluziju, autonomnu pokrajinu Španije koja je smeštena na jugu Pirinejskog poluostrva, pogledajte specijalnu ponudu dana na portalu SuperOdmor, i obiđite je uz popust od 50 evra po osobi.


Slika


Portal za putovanja SuperOdmor svojim posetiocima je za danas spremio popust za proputovanje Andaluzijom, "srcem" Španije.

Ponuda važi za polaske 1. oktobra, a aranžman uključuje dva noćenja u Malagi, tri noćenja u Sevilji i jedno noćenje u Madridu, doručak uz svako od šest noćenja i avionski prevoz.

Redovna cena aranžmana je 690 evra, a ukoliko ga kupite danas možete ga platiti 640 evra, i tako uštedeti 50 evra po osobi.


Slika


Madrid je, kako od nacionalnog, tako i od internacionalnog značaja za trgovinu i finansije i politički je i kulturni centar Španije.

Kulturno i istorijski najznačajniji delovi Madrida, Hapsburg, Književna četvrt, Kraljevska palata, skriveni su iza madridskih najpoznatijih ulica i bulevara.


Blic

Autoru:  Estrella [ 08 Avg 2012, 17:22 ]
Tema posta:  Re: Španija

Magična Andaluzija


Jug Španije je deo Evrope koji morate videti i doživeti. Oko 300 sunčanih dana godišnje, kilometri zlatnih peščanih plaža i prelepih prirodnih luka, blaga klima i prijateljski karakter stanovništva, pretvorili su ga u jedan od najtraženijih regiona na svetu.


Slika


Ovde ćete doživeti magiju flamenka, borbe bikova u najizvornijem stilu, a podsetićete se i priča o Don Žuanu i Karmen.

Malaga je bila naše utočište ovog leta i iz nje smo svakoga dana odlazili da uhvatimo suštinu španskog načina života. Upoznali smo se sa jedinstvenom kulturom i uživali u zemlji velikih tradicija.


Slika


Već drugog dana našeg boravka otišli smo do Gibraltara. On nije deo Španije, već spada pod vlast Velike Britanije. Od momenta kda smo ušli na Gibraltar nismo skidali osmeh sa lica. Slikanje na mestu gde se Mediteran uliva u Atlantski okean… a po sunčanom danu možete videti i Maroko, čije se obale nalaze na svega tridesetak kilometara vazdušnom linijom.

Ipak, ovaj dan su obeležili veseli majmuni koji smo snimali kako se slobodno kreću, skaču vam po automobilima, zaskaču vas, kradu hranu… I naravno, otkriće da je sve što se nudi u gradu “tax free”.


Slika


Popili smo “Gibraltar” pivo i srećni i zadovoljni krenuli nazad ka ostatku grupe koja je odlučila da taj dan provede na plaži i ne sluteći kakvu avanturu propušta.


Slika


Za naredni dan smo odabrali odlazak do Granade


Slika


Granada je poznata po istorijskim građevinama još iz doba Mavara. Najznačajnija građevina je utvrđenje “Alhambra”, što u prevodu znači crvena tvrđava. Da biste mogli da obiđete ovo zdanje, prethodno, putem interneta morate da rezervišete kartu za obilazak. Jedan deo naše ekipe je to uradio, a drugi je ostao da luta užarenim ulicama grada i da se u nargila barovima uz čaj spasi toplote koja nas je dočekala u Granadi.


Slika


Narednih dana usledio je obilazak Kordobe, autentičnih Belih sela po kojima je ova oblast specifična, a zatim i Sevilje, koju smo željno iščekivali. U Sevilji nas je sačekala temperatura od čak 45 stepeni Celzijusa, ali to nas nije omelo da obiđemo i istražimo kulturni, umetnički i finansijski centar ove regije. Alkazar je stara mavarska palata koja je izgrađena u mudeharskom stilu i okružuju je predivni vrtovi.


Slika


Slika


Najzad je i Malaga došla na red. Tu smo se opustili, proveli lep dan na plaži, a veče smo iskoristili za izlazak.


Slika


Na ovom putovanju, neki od nas će ceniti to što su obišli sjajne muzeje, neki će ceniti arhitekturu koju smo videli, drugi pak plaže i noćni život ali složićemo se svi u tome da je ovo bio odmor pun avanture.

Šta god da poželite od navedenog južna Španija će ga imati! Sve što treba da uradite je da pronađete šta vama odgovara i uživate na putovanju kroz ovu veliku oblast. Prolazeći kroz klisure i planine putniku se pruža slikoviti prikaz i vilice samo padaju od scenografije koja vas prati.


B92 / PUTOPIS: IVANA KOVAČEVIĆ

Autoru:  Estrella [ 27 Avg 2012, 16:03 ]
Tema posta:  Re: Španija

La Korunja: Gde se nebo stapa s pučinom


La Korunja je nepravedno zapostavljen grad na severu Španije u kom možete naći izvrsnu hranu, prelepe plaže ali i mnogo toga još.


Slika


"La Korunja je jedna duga pučina” reći će vam njeni stanovnici, naročito oni koji imaju sreću da žive uz plažu Riazor.

Osim kupača, tu se naziru obrisi istoimenog stadiona, na kom igra Deportivo La Korunja (el Depor) koji je jedna od španskih “katedrala fudbala”.

Pri kraju plaže nalazi se Nacionalni muzej nauke i tehnike koji je pravo arhitektonsko čudo i jedna od najnovijih atrakcija grada.


Slika
Muzej nauke i tehnike


To svakako ne znači da je La Korunja tehno-megalopolis, ali ima duh mesta koje i dalje živi od proizvodnje.

To nije sve: ona ima i šarm lučkog grada, festivalski šmek poput Brajtona kao i pešačku zonu visoke mode koji može parirati i Milanu.

Već vekovima živi pod dugom senkom Santjaga de Kompostela, čija je kulturna dominacija i dalje prisutna.

Međutim, La Korunja se ne da: dva leta uzastopno bila je domaćin – satelit Sonar festivala koji se održava u Barseloni.


Slika
Torre de Hercules


Od znamenitosti morate obići Torre de Hercules, granitni svetionik koji su originalno podigli Rimljani, a radi i danas i pod zaštitom je UNESCO.

Pikaso, koji je kao dete živio u La Korunji, zvao ga je Torre de Caramelo, jer ga je podsećao na slatkiše koje je voleo.

Nacrtao ga je 1894. kada je imao samo 13 godina.

Srce grada je Trg Maria Pita koji je prepun kafića. Upravo tu su se pre dva veka britanske i španske trupe borile protiv Napoleonove armije.

Odatle treba poći u pohod na još jednu atrakciju: fantastičnu hranu.


Slika


Ako volite da isprobavate specijalitete na putovanjima i odlučite se za La Korunju, ne smete propustiti Calle Estrella, deo grada koji je čuven po tapasu.

Taverna Cunqueiro je obavezna! Vredi probati hobotnicu sa krompirima (pulpo á feira). Nešto jeftinije možete jesti u Calle Barrera.

Ništa lošiji obrok nećete dobiti ni u običnoj pekari, gde možete pazariti čuvene španske empanade: male pite sa raznim filovima, od tune i papričica do mlevenog mesa i luka.

Uz to obavezno treba piti Estrella Galicija, lokalno pivo.

Kada se našetate i najedete, odmorite na plaži i okupajte se u divnom moru.


B92

Autoru:  Dade [ 05 Sep 2012, 19:14 ]
Tema posta:  Re: Španija

Majorka: Ostrvo sa hiljadu lica


Biser Balearskog arhipelaga, osvajali su razni zavojevači a ono je osvojilo desetina miliona turista.


Slika


Jedan zapis kaže da „ako u Sredozemlju postoji raj onda je to ostrvo Majorka, a njegova prestonca Palma je dragulj u kruni“!

Boraviti na Majorci, najvećem ostrvu Balearskog arhipelaga, jednom od dragulja Španije, bilo kada tokom godine, znači proći kroz istoriju kao u kakvom istorijskom spektaklu, ali letovati na jednom od najlepših ostrva Mediterana znači imati idealnu kombinaciju, kakva se samo poželeti može.

Prelepo, kristalno čisto tirkizno more, kilometri rajske obale sa „svilenim“ belim peskom kojim se gazi kao po najfinijem tepihu, bajkovite uvale, lagune i pećine i letovališta na obali dugoj 550 kilomatara pružaju sve za leto koje se pamti. A Španci, zapravo Majorkanci, uz lepote koje im je priroda dala, znaju formulu uspešnog turizma, jer je on u ekspanziji od sredine prošlog veka.

Daleke 1960. Majorku je posetilo nešto preko pola miliona turista, a danas blizu 20 miliona, što je svrstava u vrh metropola svetskog turizma.

Trista sunčanih dana, fascinantna priroda, gradovi i mesta kao naslikani, idilična sela i najmoderniji klubovi i kafei, ljubazno stanovništvo, temperamentni ljudi i ritmovi leta i muzike, zavodljivi ukusi hrane i sangrije, sve je to tek početak spiska u korist Majorke.

Na preko 80 prelepih plaža, srećom, nije nametnut urbani duh i gradska šminka. I, takođe srećom, tim plažama ne gazduju ni luksuzni hoteli, ni zakupci, već su one opšte dobro.

Tako se najnormalnije može dogoditi da se sunčate ili kupate pored neke svetske zvezde, poznate face sa naslovnih strana, ili da ispijate neko hladno piće u kafeima, a obavezno poznatu špansku kafu sa ledom, kortado kon ijelo. Ne propustite da je probate.

Kao što je i sunce nad Majorkom blistavo i vrelo, tako je i ona uzavrela od dešavanja i ritmova.

Danju blješti na odsjaju sunca koji se preliva po površini tirkiznog mora i po telima, vrelim i osunčanim, a noću pulsira uz ritmove muzike, u provodu i zabavi koja ne prestaje do ranih jutarnjih sati i smiruje se kada sunce ponovo izranja. I tako svakoga dana, svake večeri i noći za milione turista sa svih strana sveta.


Slika


Ovde sve ima svoj ritam - sunce koje kasno zalazi, vrelina koju razbija prijatni vetar, zaslužan da čak ni u julu i avgustu ne morate biti pod klimom. I ma koliko se ludovalo pod mesečinom uz kofe sangrije rashlađene kilogramima leda, iz kojih dugačkim slamkama čitavo društvo ispija omamljujuće gutljaje, popodnevna dremka, siesta, je pravilo koje se poštuje.

To čine čak i veoma bučni engleski i nemački turisti, pa se kada se tokom popodneva prođe kroz manja mesta, na putu ka nekoj od prelepih plaža, stiče utisak da su prazna ili raseljena.

Na Majorci leto provodi i španska kraljevska porodica, u svom letnjikovcu u letovalištu Kala Major, a lepote ovog ostrva očarale su i svetske trendsetere, imućne hedoniste, ali i one koji su pored mnogih lepota koje su videli izabrali da baš na ovom „ostrvu sa hiljadu lica“ ugađaju svom telu i čulima. Tu su kuću kupili Majkl Daglas i Ketrin Zita Džons, ali i naša Ana Ivanović, a redovni gosti su i Klaudija Šifer, Boris Beker, Felipe Gonzales, Mihael Šmaher... Naravno, teniseru Rafaelu Nadalu najlepše je na Majorci, na kojoj je i rođen, u Manakoru, drugom po veličin gradu.

Tu magiju Majorke, bisera Mediterana, koja je poznata i po svojim u svetu čuvenim veštačkim biserima, ukrstila je moćna lepota prirode, gde se tik uz prelepo more naslanja planinska idila Tramuntane, i moćna istorija. A ona je najrečitija u glavnom gradu, Palmi.

Još od vremena kada su je kao vojni logor osnovali Rimljani, plenili je, pljačkali i njom vladali Vandali, potom pod Vizantijom doživljava procvat, a od 707. pa narednih pet i po vekova bila je pod islamskom vlašću.

Tada je medina Majorka bila pod Mavarima i postala islamski, odnosno damaski kalifat. I pored vazalnog odnosa, kada je plaćala porez Mavarima, stanovništvo je zadržalo punu ekonomsku, socijalnu i versku autonomiju. Smeštena na granici hrišćanskog i islamskog sveta i civilacacija bila je značajan „plen“ i Vikinga, kalifa iz Kordobe, ali se nemali broj stanovništa sa ovog ostrva odmetnuo i kao pirati harali su, pljačkali i bili noćna mora brodovima koji su plovili ovim vodama.

Smenjivali su se muslimanski i hrišćanski osvajači i krvave bitke i pohodi.

Katalonski plemići i Haime I od Aragona prekinuli su petovekovnu vladavinu Mavara, 1229. godine, a oslobodioc je u istoriju upisao nastanak kraljevine Majorke. Izuzetno sposoban i savremen, vladar čiji se spomenici nalaze na centralnim trgovima u gradovima na ostrvu, bio je omiljen jer je i kao veliki graditelj podigao večna zdanja. Njegov primer sledili su i naslednici na prestolu Haime II i Haime III.


Slika


Za vladavine ovih monarha Majorka je procvetala i kulturno i u umetnosti. Još jedan izuzetan čovek, filantrop i biznismen, bankar, Huan Marč (Juan March), kasnije je doneo finansijski procvat ostrvu i za sobom ostavio monumentalnu ostavštinu, legate, muzeje. Danas centralna majorkanska banka nosi njegovo ime, kao i velike avenije.

Svi ovi ratnici, vladari i dinastije ostavili su svoje „potpise“ i zapise na licu Palme, na njenim građevinama.

Stari grad, nastao za vreme Mavara, i zgrade sa specifičnom ornamentikom, uske uličice, zbijene i ispresecane kao u nekom lavirintu, sa malim trgovima i puno zelenila, svojom lepotom i ljupkošću magnetski privlače kolone turista koji se mimoilaze i zalaze u gradske rukavce. A u tim uličicama, iza lepih i otmenih kapija koje izgledaju kao da su od crne čipke a ne od kovanog gvožđa, sakriveni su prelepi vrtovi sa raskošnim cvećem, patio. Pogled na ta dvorišta sa makadamom, gde pored širokih stepenica koje vode na trem raskošne vile sa voltovima i sada stoji crna kočija iz nekih drugih dana, izmestili su nas iz sadašnjosti i odveli u vreme vitezova i opipljive otmenosti. Jer, Palma je zaista i otmena i glamurozna, a u stvari vrlo jednostavna u svojoj lepoti. Ničeg preteranog i nigde kitnjastog kiča. Danas u tim prelepim starim zdanjima “stanuju” skupoceni butici velikih svetskih modnih brendova, blješti sjaj bižuterije, zlatara sa prelepim ogrlicama i drugim nakitom od bisera, butici popularnih španskih robnih marki, otmeni kafei iz poznatog lanca Capuccino...


Slika
Zastava Majorke


U širokoj i sa raskošnim drvećem i cvećem oivičenoj aveniji Avenida Borne, ili Passeig des Born, dva puta nedeljno u podne svira gradski orkestar i pod rukovodstvom maestra turistima koji se tiskaju priređuju pravi koncertni doživljaj.

Do ove avenije stiže se sa Trga Espanja, odakle se širi mreža onih divnih starih uličica koje dovode do Plaze Major, trga koji predstavlja centar svih zbivanja. Ulice krivudaju i stepenasto klize ka šetalistima, a sa svih strana vidljiva je i najdominantnija građevina, gotska katedrala La Se.

Monumentalna i druga po veličini u svetu, posle katedrale Sv. Jovana u Njujorku, mesto je na kojem u svakom trenu ima stotine turista. Tik uz nju je nekadašnja kraljevska rezidencija, palata Almudaina, sa pečatima gotike i islama, a na njenom enterijeru u prošlom veku radio je čuveni španski arhitekta Antonio Gaudi. Nebrojeno je mnogo građevina u Palmi koje treba videti, poput zamka Belver, sve je to njeno lice, ali posebnu čar daje joj prah luksuza i glamura, zadivljujuće lepe jahte koje blistaju i mame uzdahe u najlepšoj i, kažu, u svetu najskupljoj luci gradića Porto Portals. Jedrilice, moćni gliseri, skupocene jahte imaju i svoj letnji ritual, kraljevsku regatu koja se svake godine održava u avgustu i na njoj učestvuju posade i jedrilice iz celog sveta.

Kada se iz tog luksuza, koji nije uštogljen i nepristupačan, jer Majorka je otvorena i široka, pomerite od glavnog grada ka planinskom delu, na oko 20 km, doživećete pravu idilu u tipičnom ostrvskom selu Valjdemosa. U njemu se nalazi Kraljevski kartuzijanski manastir iz 14.veka, u kome su zimu 1838-1839. proveli poznati par i ljubavnici kompozitor Frederik Šopen i književnica Žorž Sand, a tu se čuvaju njihove stvari i Šopenov klavir. Kažu da je Žorž Sand bila dinstancirana od seljana, kao i oni od nje, ali je zapisala: “Uprkos tim varvarima koji me okružuju, ovo je najlepše mesto na svetu”. Mnogi to misle, i zbog toga ko jednom dođe na Majorku sigurno je da će opet poželeti da se vrati. Zapravo mnogo puta, jer mnogo je toga što na ovom lepom ostrvu treba tek otkriti, videti, osetiti i doživeti.


Slika


NAJLEPŠA OSTRVA I PLAŽE

Balearski arhipelag, pored Majorke, kao najvećeg ostrva, ima i Ibicu, Menorku i, najmanje, Formenteru. Ibica, belo ostrvo, kako je zovu zbog savršeno belih starih kuća, sa istoimenim glavnim gradom, najomiljenija je destinacija mladih sa svih strana sveta raspoloženih za beskonačne noćne žurke, trendsetera, svetskih avanturista.

Prema predanju, na Ibici su boravile grčke muze muzike pa otuda lepota glasova onih koji potiču sa ovog po provodu najvrelijeg ostrva.

Od Majorke do Ibice svakodnevno saobraća brod koji u ranim jutarnjim časovima kreće ka Ibici, a vraća se kasno uveče, pa je apsolutno preporučljivo doći na ovo lepo ostrvo. A da bi doživeli pravu egzaltaciju ritmova noći i provoda, ostanite na plažama posle zalaska sunca, kada kreće sve. Tu je i svetski čuvena diskoteka Bora Bora u kojoj muzika “leti” u nebo.

Menorka je sve više izbor onih sa malo dubljim džepovima, a za lepotu uvala i plaža Formentere kažu da istiskuje peščane lepotice Dominikane sa vodećih mesta. Na Majorci, koja ima preko 80 prelepih plaža i bezbroj uvala ipak se izdvajaju Kala Mandrago, Kala Dor, Es Trenk, Alkudija...

U Alkudiji, starom gradu još iz doba Rimljana i omiljenom letovalištu, u starom amfiteatru održavaju se koride, pa turisti sa celog ostrva u danu kada se oči u oči nađu bikovi (jedinstvena sorta posebno uzgajanih Bravo Toto, hrabrih bikova) i toreadori unapred preko agencija kupuju karte. Istovremeno pred amfiteatrom demonstrira se protiv koride i ubijanja bikova, i ona sve više biva potisnuta, a u Kataloniji je zabranjena.


B92

Autoru:  Tesa [ 18 Okt 2012, 10:54 ]
Tema posta:  Re: Španija

Kratak vodič kroz noćni život Madrida


Noćni život u prestonici Španije je legendaran; šanse da izađete, a da se dosađujete u njegovim barovima i klubovima su ravne nuli.


Slika


Kako je još davno rekao Ernest Hemingvej o ovom gradu: “Niko ne ide na spavanje u Madridu, dok se ne ubije noć”.

Naime, prestonica Španije ima toliko klubova, barova i taverni, da je teško odabrati u kojoj odsesti. Mi vam predstavljamo izbor BBC mreže.


Slika


Cafe Comercial ponosno se bori s tehnološkim napretkom svojim kožnim sedištima, mermerom i staromodnim konobarima.

Ovaj kafe otvoren je 1887. i najveći je u Justicia Horario delu grada. Od tog vremena pretrpeo je neznatne promene, ali je klijentela nešto drugačija. Tako ovde možete susresti gotovo bilo koga: od pisaca sa njihovim kompjuterima, do starijih ljudi koji igraju šah.

Pivo u ovom kafeu košta od dva evra pa naviše.

Cerveceria Alemana je postao poznat po hladnim, penušavim pivima i neobično velikim izborom španskih sorti popularnog napitka od hmelja.

Enterijer je prijatan, ali je svakako lepše leti sedeti u bašti. To je bilo jedno od utočišta čuvenog Hemingveja, a ni bar ni konobari sa leptir mašnama nisu se promenili od tih dana.

Piva koštaju oko 2,70 evra.

Museo Chicote je prava znamenitost Madrida. U ovom baru izmišljeno je više od stotinu sada svetski poznatih koktela u kojima su nekada uživali Ava Gardner, Grejs Keli, Sofija Loren i Frenk Sinatra.

I dan danas prepun je filmskih zvezda, a najbolje ga je posetiti posle ponoći kada nastupaju neki od najboljih disko džokeja u gradu.

Kokteli koštaju od 10 evra, pa naviše.

Uživanje pod vedrim nebom


Slika


Gaudeamus Cafe je zaista poseban. Osvetljenje, zanimljiv dekor u pop art stilu, posteri Odri Hepbern i Džejmsa Bonda, velika terasa sa pogledom na krovove...

Možete li poželeti nešto više? Uz sve to, poslužuju izuzetne grickalice i pića. Pivo ovde košta oko 2,20 evra.

Delic je jedna od najpopularnijih terasa u Madridu koja nudi najbolji mohito koji možete dobiti u španskoj prestonici. Uz sve to, možete uživati u pogledu na užurbane prolaznike na Trgu Costanilla de San Andres. Imajte u vidu da se bašta zatvara dva sata pre samog bara. Mohito košta oko 7,70 evra.

The Roof se nalazi na poslednjem spratu ME Madrid hotela i gleda na Trg svete Ane. To je sofisticirano mesto za odabrane goste gde možete uživati u prefinjenim pićima. Kokteli koštaju od 10 evra pa naviše.

Taverne


Slika


Jedna od najlepših taverni u Madridu, Casa Alberto, postoji od 1827. Opstaje zahvaljujući divnom vermutu na točenje, odličnom tapasu (španska verzija mezetluka) i ukusnoj hrani spremljenoj po tradicionalnim receptima.

Čaša vermuta košta nešto manje od dva evra.

Taberna Tempranillo ima izuzetnu selekciju vina, od kojih se mnoga prodaju “na čašu”. Nije mesto za kasne izlaske, ali je odlično za nedeljne večere.

Čaša vina košta oko tri evra.

La Venecia je tačno onakva kakvi stari šeri barovi treba da budu: pića se sipaju tačno pred vama iz prašnjavih, drvenih buradi, a posećuje ga pretežno lokalno stanovništvo.

Čaša šerija košta oko 3,5 evra.


B92

Autoru:  Tesa [ 18 Jan 2013, 11:06 ]
Tema posta:  Re: Španija

Broj turista u Španiji veći za milion


Broj turista koji su prošle godine posetili krizom i recesijom pogođenu Španiju porastao je za milion u odnosu na prethodnu godinu, izjavio je juče španski ministar industrije, energije i turizma Hose Manuel Soria.


Slika


Španiju je prošle godine posetilo 58 miliona gostiju, u odnosu na 57 miliona iz 2011, rekao je Soria, a prenela agencija AP.

Turizam i izvoz dva su glavna sektora koja su uspela da izbegnu ekonomsku krizu koja potresa Španiju od kolapsa tržišta nekretnina iz 2008. i koja je izazvala zabrinutost u vezi sa španskim bankama i javnim finansijama.

Španija pokušava da izadje iz druge recesije u poslednje tri godine i beleži stopu nezaposlenosti od 25 odsto, najvišu u Evropskoj uniji.

Ta zemlja je, zajedno sa Francuskom i SAD, jedna od najpopularnijih turističkih destinacija u svetu, a turizam čini oko 11 odsto njenog bruto domaćeg prozivoda.


B92

Autoru:  Tesa [ 05 Feb 2013, 10:21 ]
Tema posta:  Re: Španija

Sevilja: Svaka kuća priča priču


Kažu da ako nisi video Andaluziju nisi video Španiju. A Andaluzija se ne može zamisliti bez Sevilje, njene prestonice, poznate po koridi, Seviljskom berberinu, rodnom mestu Don Žuana, ukusnim tapasima i mavarskoj arhitekturi.


Slika


Smeštena je na jugu zemlje i sa skoro milion stanovnika četvrta je po veličini metropola u Španiji. Iako se nalazi u kontinentalnom delu, na 150 km od Malage, odnosno Sredozemnog mora, i isto toliko od Gibraltara, karakteriše je mediteranska klima.

Verovatno je od uticaja činjenica da je na nadmorskoj visini od samo 6 metara, tako da su prosečne godišnje temperature oko 18 stepeni. Sa Atlantskim okeanom, od kojeg je udaljena oko 50 km, povezana je rekom Gvadalkivir (u prevodu velika reka) kojoj može da zahvali što je vekovima bila glavna luka i svetski centar i koja joj je otvorila put raskoši, sjaja i bogatstva.

Danas se rekom više ne plovi za Ameriku i u kolonijalna osvajanja, ali je Sevilja ostala privredni, kulturni i finansijski centar juga Španije.

Šetajući ovim prelepim gradom dah vam zastaje na svakom koraku i na koju god stranu da krenete od centralnog Trga pobede put će vas odvesti do neke nezaobilazne turističke atrakcije. Tokom istorije smenjivale su se razne kulture i uticaji, od Feničana, Rimljana, Mavara i Jevreja do Hrišćana i to je ona prava Španija o kojoj sanjamo - sa tradicijom, dušom i nespojivim razlikama, koje, uklopljene u jednu celinu, ovaj grad čine fascinantnim. Svaka kuća odnosno fasada može da ispriča neku interesantnu priču i svaki patio (dvorište) čuva neku tajnu.


Slika


Gradom dominira katedrala, treća po veličini na svetu, sa čuvenim zvonikom Hiralda, visokim 98 m, koji je nastao adaptacijom minareta. Kao i većina crkava u Andaluziji i ova je nastala rekonstrukcijom postojeće džamije, a svoj sjaj i veličinu duguje hrišćanskim vladarima koji su imali sluha za lepotu arapske arhitekture, pa su uz minimalna rušenja dograđivali postojeće zdanje. Doduše namera im je bila da svako ko je pogleda pomisli da su to samo ludi ljudi mogli da sagrade pa je tako po veličini nadmašila i čuvenu Aja Sofiju.

Osim bogatstva stilova, preko arapskog, gotskog, renesansnog do baroknog, najvećeg oltara na svetu, gde je ugrađeno više od dve tone zlata, najstarijih orgulja, grandioznih kapela, dvorišta sa pomorandžama, Muriljovih slika, katedrala ponosno čuva i Kolumbov grob. Još se vode polemike da li se tu zaista nalaze posmrtni ostaci velikog moreplovca, ali ono što je sigurno njegov mauzolej je nesvakidašnji - kovčeg na ramenima nose četiri „kralja“.

Kako i dolikuje čoveku koji je otkrio Ameriku.

Tri sata nije dovoljno da se obiđe ovo impozantno zdanje, a još više je potrebno za čarobni Alkazar, prvu evropsku kraljevsku rezidenciju sa raskošnim palatama i bajkovitim vrtovima, koji se nalazi nasuprot katedrale i koji je od Trga pobede odvojen Lavljim vratima. Arapi su je gradili u periodu od 12.-14. veka i zaista je sreća da hrišćanski vladari nisu bili preterano sujetni pa su nastavili proširenje zdanja i uređenje vrtova kombinacijom mavarskog i engleskog stila.

Čovek bi mogao godinama da luta a da ne uoči sve detalje koji ovaj prostor čine posebnim.

Sigurno da postoje raskošnije palate sa još lepšim baštama, ali ovaj prostor krije neku mističnost nastalu preplitanjem kultura i vekova. Jednako zaokupljaju pažnju i divljenje bude tapiserije i mozaici po zidovima, Salon ambasadora sa gipsanim svodovima, Vrt pesnika, ili, pak, onaj namenjen devicama. Ideja da se krene ka Indiji, u potrazi za začinima, verovatno je nastala u jednom od salona ili na baštenskoj klupi ovog velelepnog zdanja.

I tako je, zahvaljujući ambiciji kraljice Izabele i radoznalosti jednog moreplovca, otkriven novi kontinent, a Španija postala svetska sila.


Slika


Sva roba koja je dovožena iz novog sveta morala ja da „prođe“ kroz Zlatni toranj, koji je na samoj reci. Među tom robom su i namirnice bez kojih je nemoguće zamisliti današnji život – krompir, paradajz, čokolada i duvan. I čuveni Magelan se odatle otisnuo na put oko sveta. Kao i Amerigo Vespuči.

Iako toranj više nije optočen zlatom, predstavlja bitno istorijsko nasleđe, jer se tu čuvaju geografske karte, makete brodova, topovi, portreti moreplovaca, uopšte slike jednog slavnog vremena.

Od nekadašnje osmatračnice, barutane i zatvora nastao je Pomorski muzej sa vidikovcem, odakle se pruža pogled na celu Sevilju sa svim njenim znamenitostima – arenom, parkovima, zgradom univerziteta, gradskom kućom, mostovima, najčuvenijim hotelom Alfonso XIII i svakako katedralom i alkazarom.

Nesvakidašnjim gradskim šarmom izdvaja se Jevrejska četvrt, sa uskim uličicama, slatkim trgovima, prelepim suvenirnicama, restoranima sa najboljim tapasima u celoj Španiji, kućama sa cvetnim balkonima i prelepim patijima (dvorištima), gde je prvi put izvedena opera Karmen i gde je svoje prve korake načinio čuveni barokni slikar Bartolomeo Muriljo. I njegov savremenik Velaskez je takođe rođen u Sevilji ali ju je već sa dvadeset godina napustio i otišao u Madrid kao zvanični slikar na dvoru Filipa IV.

Jedan od najlepših trgova Sevilje, Plasa Espanja, dovršen je dvadesetih godina prošlog veka, u neo-mavarskom stilu, za potrebe Ibero-američke izložbe i nalazi se naspram parka Marije Lujze, prepunog belim golubovima, koji važi za jedan od prvih javnih parkova u Evropi. Veliki plato sa fontanom, mostići nad kanalom kojim turisti prolaze u gondolama i velelepna palata od opeke, ukrašena keramikom u mavarskom stilu, čine ovaj prostor jedinstvenim. Ne može se zamisliti bolji sklad boja, oblika i detalja, a poseban šmek čitavom trgu daje klupa po obodu dvorca sa divnim mozaicima gradova Španije izrađenim u majolici. Danas su tu smeštena razna lokalna ministarstva.


Slika


Ulaz za sve što vredi videti u Sevilji se naravno plaća. Cene su raznolike i kreću se od 8 do 15 evra. Da bi se izbegle ogromne svakodnevne gužve najbolje je za posetu izabrati vreme ručka, jer tada ćete bez iakakvih problema ući na miru obići sve što želite.

Razdaljine nisu zanemarljive, ali se najbolji utisak stiče ako grad obilazite peške. Doduše, u uskim ulicama starog dela grada automobili i ne mogu da prolaze. Za one romantične pravi izbor su fijakeri, kojih ima po celom centralnom trgu i za 40€ četiri osobe mogu sat vremena obilaziti najznačajnija mesta u Sevilji. I gradski prevoz je odličan, posebno je interesantno kada tramvaj prolazi kroz pešačku zonu pored katedrale, gde se sliva reka turista i gde tramvajdžija ne propušta pešake, već oni ponekad propuste tramvaj.

Neverovatno, kao uostalom i sve u Sevilji.

Kada ste u prelepoj Andaluziji, i posebno u Sevilji, preporuka je da odgledate bar jednu borbu s bikovima u čuvenoj areni Maestranca koja može da primi 14 hiljada ljudi. Poznavaoci tvrde da se baš tu održavaju najbolje koride na svetu, i da je za njihovo izvođenje plakate svojevremeno pravio i sam Pikaso. Ukoliko se na vreme rezervišu ulaznice se mogu kupiti veoma povoljno, za 15 evra, a ako ostanete na milost i nemilost brojnim tapkarošima za zadovoljstvo koride moraćete da platite čak i 75 evra po osobi. Problem je što su karte uglavnom rasprodate mesec dana unapred.

Onima sklonim drugim užicima najbolje je da odu do nekog od brojnih barova i poruče čašu ili flašu nekog od čuvenih seviljskih vina i predaju se uživanju. Odjednom tu iskrsne i neka gitara, i uz lake note, zaboravite da vam odmor polako ističe i da morate dalje.

U svakom slučaju, ko jednom poseti Sevilju na može odoleti njenom šarmu. Opijeni njim, u jednom trenutku poverujete u snove i da su čuda zaista moguća. Zato pravac Sevilja!


Slika


BOGATSTVO UKUSA
Tapasi su tradicionalno špansko jelo, odnosno način serviranja, i nastali su baš u Sevilji. Tapas u prevodu znači tanjir i za razliku od ostalog dela Španije, gde se obično služe tanjiri sa šunkom, sirom, pečenim papričicama ili krompirom, u Andaluziji su to uglavnom neke vrste gulaša, pržene ribe, razne salate, gaspaćo, lignje, paelja, spanać, ili neki od čuvenih specijaliteta u šta se ubraja i rep od bika u sosu. Tapas je od 2,5 - 3 evra, ali ako naručite pladanj iznenađenja sa sedam različitih jela, naravno bez biranja, stajaće vas samo 15 evra.

Nemojte propustiti priliku da probate i topljenu čokoladu (2 do 3 evra) koja u Sevilji ima poseban ukus, verovatno jer je tu prvi put i došla u susret sa Evropom.

MAKARENA
Na glavnom trgu istoimenog kvarta pevaju se pesme lokalnim devojkama, i baš tu je nastao i poznati planetarni hit Makarena, kada su dva sredovečna gospodina svojim šarmom osvojila svet. Doduše Makarena nije bilo koja devojka, već je zaštitnica toreadora i cigana, pa ne čudi što je Isus u crkvi posvećenoj ovoj svetici predstavljen kao tamnoput mladić.

FIKUSI I PALME
Postoje zagovornici ozbiljne teze da Evropa zapravo prestaje tamo gde počinje Andaluzija, a da prava Španija kreće tek od Sevilje. Osim mentaliteta, arhitekture i vatrometa boja, oblika i ukusa, tome u prilog govore i brojni drvoredi seviljskih palmi i fikusa koji dostižu visinu i do 15 metara.

Kao da se neka druga država i neki drugi narod odjednom pojave pred vama.

Sa svojim navikama i opuštenim odnosom prema obavezama i poslu, žamorom i prepunim kafeima i restoranima osećaćete se kao da ste u Srbiji. Samo je sve nekako raskošnije, toplije i čistije. Nema toga šta preduzimljivi Andalužani u svojoj prestonici neće ponuditi da vidite ili probate.

Od vožnje rekom čijim tokom su započela sva otkrića modernog sveta, zaustavljanjem ispod šest predivnih mostova od kojih je jedan projektovao Ajfel, do posete ostrvu Karthilu gde je organizovan Ekspo 92. i na kome se zaljubljenicima u modernu arhitekturu pruža jedinstvena prilika da sagledaju futuristički prikaz svih mogućih izložbenih prostora.

U Sevilji, inače prepunoj istorije, to samo pojačava ionako nevrovatne kontraste.


B92

Autoru:  Sleepy [ 12 Feb 2013, 18:18 ]
Tema posta:  Re: Španija

BARSELONA


Barselona je jedan od najlepših gradova Španije i Evrope. Grad koji se ne može rečima opisati: specifična arhitektura čuvenog Gaudija, staro jezgro grada – gotska četvrt, stara i nova Marina, olimpijski stadion, prelepi trgovi, parkovi, fontane, spomenici, šetalište Rambla,... deo su priče, koju morate sami doživeti i ispričati.


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Superodmori

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 2 sata
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/